Få mest mulig ut av ditt boligsalg:

Når en bolig er attraktiv vil du nå flere bli fristet til å dra på visning. Hva kan du gjøre for å få mest mulig ut av ditt boligsalg? Boligstyling er et av de viktigste grepene du kan ta for å øke verdien for boligen. Det er en effektiv metode for å fremheve boligens beste egenskaper. Ved å skape et innbydende miljø når du flere kjøpere rett og slett. I dette blogginnlegget skal vi dele vår kunnskap innen boligstyling og gi deg de beste tipsene for å forvandle din bolig til et attraktivt salgsobjekt. Ved å følge disse rådene om innredning, fargevalg og romløsninger, vil du kunne tiltrekke deg flere interesserte kjøpere og potensielt oppnå en høyere salgspris. 

Klikk på linken under og bli med oss på et oppdrag:

Hvorfor legge penger i boligstyling?

Når du selger en bolig ønsker du å få mest mulig for boligen din. For de fleste av oss er bolig en investering. Vi tør å påstå at du investerer i egen bolig ved å la oss hjelpe deg før boligsalg. Det er det tallene viser oss. I et marked hvor færre er ute etter bolig vil det være viktig å skille seg ut. Det samme gjelder når markedet er motsatt. Fokus på gode bilder i boligannonsen er viktig slik at du når flest mulig i din målgruppe. Vi vet hva fotografene og eiendomsmegleren ønsker å få frem for best mulig salg.

Hva skjer når dere ber om hjelp fra oss? Vi kartlegger sammen med deg hva du ønsker hjelp med. Er det noe vi digger så er det at boliger vi har hjulpet til i går over prisantydning. Derfor er det like viktig for oss som for deg at tjenestene vi gjør gir resultater.

Vår erfaring er at boligen selger fortere og til den beste prisen som er mulig i det markedet du selger, dersom du benytter deg av en boligstylist.

Bli med å inn å se resultatene av ulike boligstylinger vi har utført med suksess:

Hvorfor velge oss?

Hver bolig er unik. Derfor er vi opptatt med å kunne tilby ulike stiler. Stilen skal tilpasses kjøper, beliggenhet med mer. Årstiden, markedet og deg som selger må taes hensyn til. Derfor er det viktig å benytte interiørdesignere som er allsidige. Vi har et stort lager som har møbler og interiør til alle typer boliger. Vi har ansatte med stor kompetanse og har som nevnt over lagt bak oss utallige gode salg for kunder. Tallene og tilbakemeldingene taler for oss. I tillegg har vi flere tjenester som mange ønsker å benytte i kombinasjon med bolig-styling. Det er penger å spare på å bruke flere tjenester. Vi ønsker å finne de tjenestene som er best for deg.

Hva kan jeg gjøre selv?

  1. Rydde og vaske: Rydd grundig og fjern unødvendige ting. Ta bort personlige elementer. De som kommer på visning vil søke etter følelsen av at de skal bo der. En ren og ryddig bolig gir et godt førsteinntrykk.
  2. Reparasjoner og vedlikehold: Fiks skader og uferdige prosjekter. Stram håndtak og bytt lyspærer. En velholdt bolig gir et godt inntrykk til kjøpere. De vil da bli trygg på at boligen er godt ivaretatt. På sommeren: Klipp plen, luk i bedd. Vinter: Måk inngang.
  3. Kartlegging av boligens sterke og svake sider: Ved å fremheve de sterke sidene ved boligen din vil de dårlige sidene bli mindre synlige. Har du god utsikt? Flott hage? Er boligen arkitekttegnet? Slike ting må du få frem. Dropp gardiner i vinduene for å åpne opp og vis frem den flotte utsikten din for eksempel. En flott utsikt trenger ikke være hav eller fjell.

Grunnprinsipper

Nå ut til flest mulig kjøpere

For å skape et nøytralt uttrykk som appellerer til mange forskjellige smaker, bør du fokusere på å bruke nøytrale farger i både maling og møbler. Unngå sterke farger eller mønstre som kan virke forstyrrende. Fjern også personlige gjenstander som for eksempel familiebilder. Dette gjør slik at kjøpere ikke blir distrahert og heller kan se for seg sitt eget liv i boligen. I enkelte boliger er kjøpere en spesiell gruppe, da vil det ikke være naturlig å følge dette.

Balanse på estetikk og funksjon

Innen boligstyling er det viktig å finne en balanse mellom estetikk og praktiske hensyn. Dersom rommene er overmøblert vil boligen virke mindre, så her må du finne den balansen som gjør at det blir hjemmekoselig men ikke for mye. En hel ananas på benken vil bare se rart ut. Det må være en mening og en tanke bak.

På soverommet, plasser sengen slik at den er lett tilgjengelig og har god plass på begge sider. Legg til nattbord og leselamper for å understreke komfort og funksjon, og sørg for at klesskap og skuffer er ryddige og organiserte. De på visning åpner skap og boder. Ved å balansere stil og funksjon, vil boligen din appellere til et bredt spekter av kjøpere.

Skap en lys og åpen følelse

En lys og romslig bolig vil virke mer innbydende og tiltalende for potensielle kjøpere. For å oppnå dette, fjern overflødig rot og store møbler som kan gjøre rommene trange og mørke. Sørg for at vinduer er rene og at gardiner og persienner er åpne for å slippe inn mest mulig naturlig lys. Du kan også vurdere å legge til speil og lysere farger i innredningen for å forsterke følelsen av lys og rom.

Trenger du hjelp er vi her for deg.

Del på dine sosiale medier:

Kjøpsvilkår/Salgsbetingelser

Kontakt oss på butikk@vi-bo.no merk emnefeltet «nettbutikk + varen». Vi svarer innen 2 arbeidshverdager.

Åpningstider

Showroom: Kontakt oss for å besøke vårt showroom i Spongdalvegen.

Nettlager: Spongdalsvegen 534, Mortenstu Gård, 7070 Bosberg

Org nr 918533206

Alle priser er oppgitt i NOK inkl mva. Du må være over 18 år for å handle hos oss.

Betaling
Gjøres med Klarna Checkout og deres til enhver gjeldende valgmulighet og betingelser eller med betal med Vipps. Når du har fullført kjøpet i vår nettbutikk, blir summen reservert frem til varen er pakket og sendt fra oss, deretter blir din konto belastet. Ved sending av faktura påløper kr 75,- i fakturagebyr. Ingen andre kostnader tilkommer foruten frakt.

Faktura spørsmål må rettes til Klarna på 21018991, eller du kan logge deg inn på «Mitt Klarna» og på oversikt over dine fakturaer.

Levering – Frakt
Bor du i Trondheim eller omegn kan du hente varene på vårt lager – Spongdalsvegen 534. Det må avtales på forhånd, slik at din vare er klar for henting. Vi bruker sms eller e-post for å gi beskjed.
Vi sender pakker over hele Norge med klimanøytral servicepakke fra Bring. Servicepakken fra posten sendes til ditt nærmeste postkontor. Du mottar sms og/eller e-post kan pakken kan hentes. Uavhentet pakke faktureres med kr 500,- og beløpet blir sendt til inkasso 14 dager etter betalingsfristen.

Ved retur av varer vil ikke fraktkostnaden refunderes.
Du kan også velge PostNord som fraktleverandør, ta kontakt ved betaling.

Leveringstid
Vi sender bestillinger 3-4 dager pr uke, og det kan ta fra 2-6 dager før du mottar pakken. Leveringstiden kan i noen perioder være noe lengre.

Reklamasjon
Ved feil på varen forutsatt normalt bruk og overholdt anbefalinger dekker vi frakt på returen.
Reklamasjon må gjøres snarlig og senest innen 2 mnd etter at du mottok varen. Ta 2-3 bilder evt kort video, gjerne med målebånd på for å synliggjøre feilen. Vi håndterer hver reklamasjon individuelt og gir deg tilbakemelding så fort vi har gjort en vurdering. Ta alltid vare på din følgeseddel/kvittering til reklamasjon er ferdig. Ved godkjent reklamasjon står vi for frakt, returfrakt og omkostninger for varen.
Ta kontakt med oss før du returnerer på butikk@vi-bo.no og skriv i emnefeltet «reklamasjon + produktnavn».

Bytte – angrer meg

Kunden har rett til å angre kjøpet innen den angitte fristen etter mottakelse av varen, med unntak av varer som ikke er lagervarer og som bestilles spesielt etter kundens ønske, for eksempel møbler og enkelte interiørartikler. For disse varene kan bestillingen ikke kanselleres eller angreretten benyttes etter at bestillingen er sendt fra oss til leverandøren.

Når angreretten gjelder for andre varer, må varen være ubrukt, ha alle merkelapper på og returneres i original emballasje. I henhold til forbrukerkjøpsloven har du 14 dagers returrett fra mottakelsen av varen. Ved henting fra vårt lager starter angreretten 5 dager etter at du har mottatt SMS eller e-post om at varen er klar for henting. Kunden er selv ansvarlig for fraktkostnadene og for varen frem til den er mottatt hos oss.”

Tilbakebetaling
Som hovedregel tilbakebetaler vi på det kortet som er belastet ved kjøp. Det kan gå 2-6 dager før pengene er på konto. Fraktkostnader vil ikke bli tilbakebetalt.

Forbehold
Varer kan være utsolgte eller det kan vises feil antall på lager
Farge kan avvike i fht produktet «live», da ulike skjermer og utstyr påvirker bildene.
Evt skrivefeil/trykkfeil kan forekomme – setter pris på om du gir beskjed.

Rettigheter
Bilder og tekst tilhører VI-BO AS og skal ikke gjenbrukes uten tillatelse.
Vi setter pris på om du reposter på Insta med @vi_bo.no

ANDRE TJENESTER

Kontakt oss

Fyll ut og vi tar uforpliktende kontakt snarlig

Utbygger

Kontakt oss

Fyll ut og vi tar uforpliktende kontakt snarlig

Flytt/vask

Kontakt oss

Fyll ut og vi tar uforpliktende kontakt snarlig

BOLIGSALG

Kontakt oss

Start prosessen i dag – fyll ut – vi kontakter deg snarlig

Se hva andre sier om oss

Vi har mange fornøyde kunder

Denne flotte gjengen i Vi-bo gjør virkelig en forskjell!! 🥰Jeg prøvde først å selge leiligheta mi i løpet av sommeren med egen “styling” – uten napp!! Leide inn Vi-bo, fikk gode råd samt masse motivasjon!!😍 Dyktige Vibeke på tips og råd, og Beathe på “styling” med møbler og stas!!! Det ble virkelig flott!!🥰 Disse damene kan virkelig faget sitt! ❤ Leiligheten ble solgt etter første visning – over prisantydning – som i utgangspunktet var relativ høy!…